Sunday, February 5, 2012

Day 2 - Saturday, 4 Feb 2012 : Jalan-jalan Osaka....

Hari start jalan-jalan Osaka.... Ingat nak amik Osaka Unlimited Pass - 2 days, tapi nampak kat Yotsubashi Stesen ni mcm tak ada jual jer... Ataupun aku yg x jumpa kot... Last2 decide pakai Weekend Enjoy-Eco Pass berharga ¥600. Boleh naik subway unlimited dlm Osaka ni... 



Subway kat sini mahal... Tiket paling murah pun ¥200... Kalau kat Tokyo, paling murah boleh dpt ¥130..  First sekali, naik Yotsubashi Line, then Transfer to Chuo Line utk ke Osaka-ko or Osaka Port Station. 

Kat situ ada Tenponzan Frris Wheel dan Osaka Aquarium Kaiyukan. Tenpozan Ferris Wheel ni, kalau amik Osaka Unlimited Pass boleh naik free, tp memandangkan aku x beli pass tu hari ni... Kena bayar la... Harga dewasa ¥700 sorang. Aku masuk Kaiyukan dulu.. Pastu naik Ferris Wheel plak...








After that balik Hotel, malam keluar semula pegi jalan sekitar Osaka Station. Kat Osaka Station ni  memang ramai orang.. Memang boleh sesat... Aku nak beli Osaka Unlimited Pass-1day utk pakai esoknya, pada waktu yg sama... Aku nak carik gak water clock yg aku pernah tgk dlm youtube... Akhirnya jumpa gak water clock tu.... Setelah sesat dan akhirnya makcik kat tmpt aku beli Osaka Unlimited Pass tolong bagi direction... Akhirnya smpi gak... 


Malam, on the way balik, singgah jalan-jalan carik makan kat area Shinsaibashi...





Dari Shinsaibashi, terus jalan kaki balik ke hotel.... jauh la jugak... ada lebih 1 km rasanya.... dalam cuaca sejuk, tak rasa penat sgt... tp sejuk la...

No comments:

Post a Comment