Tuesday, April 30, 2013

Tateyama Alpine Route Trip - 30 April 2013 : Spring Ski in Nozawa Onsen


Awal pagi, uruskan utk hantar bag ke Toyoko Inn Kanazawa sbb for the next 2 night, kitorang just backpack. Sebabnya bila nak lalu Tateyama Alpine Route memang x boleh bwk bag besar, so dah alang-alang tak boleh bwk, kitorang terus hantar dari Shin Yokohama ni. 
Destinasi hari ini adalah Nozawa Onsen, salah satu ski resort serta lokasi onsen (hot spring)  yg terkenal di Japan ni. Antara reason aku letak Nozawa Onsen dlm plan trip kali ni adalah sebab kat sini masih ada salji dan boleh main snowboard... Yeay!
Tgh hari sampai ke Shirakaba Inn, tempat yg aku akan bermalam malam ni, lepas urusan check in, terus ke ski slope. Dari Shirakaba tu, kitorang naik free shuttle ke Nagasaka Gondola Station, dari situ naik gondola sampai ke Yamabiko Resthouse. Dibawah dah tak ada salji tapi area Yamabiko masih byk salji dan memang boleh main ski dan snowboard. Hari ni kitorang just posing amik gambar dan lunch soba serta tuna pizza kat atas tu. sedap betul pizza tu... Maybe sebab lapar kot hik hik hik...
Bila kitorang turun semula sampai ke gondola station kat bawah tu dah shuttle bus tunggu, tp kitorang decide nak jalan kaki jer ke Shirakaba sbb nak ronda2 kawasan sekitar sambil ambil gambar.

No comments:

Post a Comment