Saturday, April 27, 2013

Tateyama Alpine Route Trip - 27 April 2013 : Arrive via Kansai Airport


Trip kali ni sebenarnya tak plan pun asalnya nak ke Japan. Ada member aku ajak bercuti sama ada di Jepun atau Korea. Lepas survey tiket, harga ke Seoul, Osaka lebih kurang tp ke Tokyo mahal sikit… so decide ke Osaka. Antara sebabnya, aku ada plan nak Tateyama Alpine Route ni… lgpun Jepun ni aku lebih familiar.. so, nak bawak org, better ke tempat yg kita lebih familiar, yer tak? Member aku ni org Sarawak, so diorang fly ke rumah aku dulu sehari awal sblm trip. Pagi2, lepas breakfast, bertolak dari rumah ke LCCT pada pkl 11.00 dengan teksi yg dah book beberapa hari sebelum tu. Flight pkl 3.00 ptg, so lepas check in luggage, lepak minum sementara tunggu nak masuk ke balai berlepas. Sebelum naik flight solat dulu siap2... Flight bergerak on time pkl 3. Smpi Kansai Airport, dah ada wakil charterbus yg tunggu aku... Smpi Toyoko Inn Shin Osaka, lapar la pulak... Beli onigiri kat Lawson... Konon nak tidur awal, sbb nak keluar awal pagi esoknya tp tak tido awal pun....


No comments:

Post a Comment